Zobacz jak cieszyć się urlopem, nie tracąc przy tym sprzedaży na Allegro.
1. Zamiast zakańczać oferty, włącz przedsprzedaż.
Na czas urlopu polecamy włączyć przedsprzedaż w ofertach, dzięki czemu nie musisz zakańczać ofert.
Na Allegro niestety przedsprzedaż ustawisz tylko pojedynczo w formularzu edycji oferty, dlatego warto użyć naszego Menedżera Ofert Allegro, gdzie zrobisz to masowo.
Poniżej prezentujemy fragment formularza edycji oferty na Allegro, w którym widać ustawioną przedsprzedaż:
W ofercie widoczna będzie informacja o późniejszej wysyłce.
Dodatkowo po zakupie klient zobaczy czas wysyłki w powiadomieniu od Allegro oraz szczegółach zamówienia.
Jeśli dla klienta czas oczekiwania okazuje się za długi, to ma możliwość anulowania zamówienia. Warto go poinformować o tej możliwości w osobnej wiadomości. Jak to zrobić opisaliśmy w punkcie 2 poradnika.
Masowe ustawianie przedsprzedaży:
W naszym Menedżerze Ofert Allegro masz możliwość ustawienia przedsprzedaży dla wielu ofert naraz.
Zobacz instrukcję ustawienia przedsprzedaży w Menedżerze Ofert Allegro.
Dlaczego przedsprzedaż, a nie ustawienie wydłużonego Czasu wysyłki?
1. Klient zostaje w ofercie poinformowany o "Wysyłka od". W przypadku ustawienia Czasu wysyłki jest tylko informacja o przybliżonym czasie wysyłki.
2. Klient widzi w ofercie informację "Przedsprzedaż".
3. W przypadku przedsprzedaży ustalamy konkretną datę, a w przypadku Czasu wysyłki liczbę dni. Tak więc, w przypadku ustawienia czasu wysyłki na 14 dni w ofercie, dzień przed końcem urlopu, widnieć będzie informacja o przewidywanym czasie dostawy za 2 tygodnie. W przypadku przedsprzedaży - "Wysyłka jutro".
2. Poinformuj klienta o wydłużonym czasie wysyłki.
Warto zrobić wszystko, aby zapobiec ewentualnym nieporozumieniom. Dlatego, mimo że klient był informowany o wydłużonym czasie wysyłki, poinformuj go również w osobnej wiadomości. W tym celu możesz włączyć nasze darmowe narzędzie Automatyczne wiadomości po sprzedaży do kupującego, gdzie możesz ustawić treść wiadomości wysyłanej do kupującego po każdej udanej sprzedaży.
Przykład wiadomości:
Szanowny Kliencie,
Dziękujemy za dokonanie zakupu w naszym sklepie i doceniamy, że wybrali Państwo naszą ofertę pomimo informacji o możliwym opóźnieniu w wysyłce.
Chcielibyśmy przypomnieć, że zgodnie z opisem dostępnym na stronie przy składaniu zamówienia, przewidywany czas wysyłki może być wydłużony o około 7 dni z powodu zaplanowanego urlopu.
Mimo wcześniejszych informacji, jeśli opóźnienie w wysyłce stanowi dla Państwa problem, przypominamy o możliwości anulowania zamówienia.
Jeśli zdecydujesz się poczekać, chcielibyśmy Cię zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, aby Twoje zamówienie zostało wysłane jak najszybciej po naszym powrocie.
Z wyrazami szacunku
Sklep ABC
3. Włącz automatyczne odpowiedzi na pytania (obowiązkowo).
Przygotowując się na urlop, musisz również zadbać o terminowe udzielanie odpowiedzi na pytania wysłane przez formularz Allegro oraz odpowiedzi na założone dyskusje. Aby utrzymać maksymalne wskaźniki jakości oraz poinformować pytających o dłuższym czasie oczekiwania na odpowiedź włącz Autoresponder Wiadomości Allegro oraz Autoresponder Dyskusji Allegro.
Opcjonalnie włącz odpowiedzi przez sztuczną inteligencję Chat GPT.
Możesz również pozwolić sztucznej inteligencji, aby udzielał odpowiedzi za Ciebie. Zobacz sposób konfiguracji oraz możliwości Chat GPT na naszej stronie. Do kontekstu pytania przekazujemy opis oferty, dane zamówienia oraz informacje o śledzeniu przesyłki, dzięki czemu nawet na te pytania sztuczna inteligencja jest w stanie udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi. Warto włączyć odpowiedzi przez GPT w naszych Autoresponderach i przekonać się samemu o ich skuteczności.
4. Włącz automatyczne odpowiedzi na zgłoszony zwrot.
Przygotuj się również na ewentualne zgłoszenia zwrotów zamówień Allegro. Warto po zgłoszonym zwrocie poinformować kupującego o możliwym opóźnieniu w realizacji zgłoszenia.
W tym celu użyj darmowego narzędzia - Automatyczne odpowiedzi na zgłoszenie zwrotu Allegro.
5. Zadbaj o automatyczną zmianę cen na Allegro (opcjonalnie).
Jeśli obawiasz się, że podczas Twojego urlopu ustalone przez Ciebie ceny na Allegro mogą nie być adekwatne do zmieniającej się sytuacji rynkowej, warto zainteresować się rozwiązaniem zwanym "repricing". Repricing, czyli automatyczna zmiana cen, to proces, w którym ceny produktów na platformie sprzedażowej są dostosowywane w czasie rzeczywistym w oparciu o ceny konkurencji. Dzięki automatycznym narzędziom repricingowym sprzedawcy mogą utrzymać swoje oferty w konkurencyjnych cenach, nawet przebywając na urlopie.
Do tego celu polecamy nasz Konkurent Cen Allegro (repricing).
Udanych wakacji!