Sprawdź, dlaczego potrzebujesz dedykowanego autorespondera do wiadomości od Kupujących na Allegro. Zobacz, jaki to ma wpływ na wskaźniki jakości sprzedaży oraz jej wielkość.

Dlaczego potrzebujesz nasz Autoresponder Centrum Wiadomości Allegro?

Zwykły autoresponder pocztowy nie zadziała z wiadomościami otrzymywanymi od kupujących z Allegro.
Jeśli włączysz autoresponder na poczcie (np. Gmail-u), to zgodnie ze standardem rekomendującym sposób wysyłania automatycznych odpowiedzi przez skrzynki pocztowe, odpowiedź na pytanie zadane przez formularz Allegro zostanie wysłana nie na zaszyfrowany adres kupującego, tylko na adres powiadomienia@allegro.pl.
Dlatego zwykły autoresponder pocztowy nie dostarczy Twojej wiadomości do kupującego. Taka odpowiedź również nie zostanie zaliczona przez system Allegro i nie poprawki wskaźnika czasu odpowiedzi w jakości sprzedaży.

Z tego powodu stworzyliśmy specjalny Autoresponder Wiadomości E-mail / Centrum Wiadomości Allegro, który radzi sobie z pytaniami od kupujących na Allegro.

Centrum Wiadomości Allegro  — autoodpowiedź

 

Korzyści z korzystania z Autoresponder Niezbędnika Sprzedawcy

Nasz autoresponder wyręczny Cię od ciągłego monitorowania poczty i potrzeby udzielania natychmiastowej odpowiedzi. Masz możliwość poinformowania pytającego o godzinach pracy firmy, dodania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i poproszenia o chwilę cierpliwości w oczekiwaniu na przyjrzenie się zgłoszeniu.

W przyszłości planujemy wdrożyć zaawansowane reguły auto-odpowiedzi / sztucznej inteligencji, dzięki czemu będzie możliwe zautomatyzowanie obsługi najczęściej pojawiających się pytań.

Nasz autoresponder sprawdza skrzynki pocztowe co około 15 minut, co pozwala na maksymalizację wskaźników jakości sprzedaży:

  • Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów.
  • Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów.

100% przy wskaźniku jakości czasu odpowiedzi w dyskusjach Allegro

 Wysokie wskaźniki jakości sprzedaży Allegro już niedługo będą niezbędne do uzyskania tytułu Super Sprzedawcy.

Wpływ jakości sprzedaży na tytuł Super Sprzedawca Allegro

Jak działa Autoresponder Centrum Wiadomości / Wiadomości E-mail?

Dokładny sposób działania autorespondera zależy od dokonanej przez Ciebie konfiguracji. Dostępne aktualnie ustawienia prezentuje poniższy zrzut ekranu:

Ustawienia Autorespondera Email / Centrum Wiadomości Allegro

Jak widać, narzędzie mamy możliwość, aby narzędzie:

  • wysyłało w odpowiedzi określoną przez nas treść wiadomości,
  • odpowiadało tylko na wiadomości zawierające określone frazy w tytule,
  • wysyłało automatyczną odpowiedź tylko poza godzinami pracy firmy lub przez 24 godziny na dobę,
  • powiadamiało nas odpowiedziach na adres e-mail lub poprzez SMS (po wykupieniu pakietu SMS-ów).

Narzędzie sprawdza wiadomości co około 15 minut i do tego czasu należy spodziewać się wysłania automatycznej odpowiedzi przez Autoresponder. 
Sprawdzane są wyłącznie wiadomości nieodczytane z folderu głównego Odebrane (tzw. INBOX).

Jak podłączyć skrzynki pocztowe?

Aby narzędzie mogło działać, niezbędne jest podłączenie skrzynek pocztowych do Niezbędnika Sprzedawcy. Wkrótce Allegro planuje udostępnić operacje na Centrum Wiadomości poprzez API, dlatego jak tylko taka możliwość się pojawi, będzie można odłączyć skrzynki pocztowe i wystarczające będzie podłączenie kont Allegro.

Skrzynki pocztowe dodasz na stronie ustawień po kliknięciu Konta pocztowe:

Dodawanie konta pocztowego

W przypadku konta Gmail należy dokonać kilku ustawień po stronie Google. Dokładną instrukcję tych ustawień zamieściliśmy w FAQ na stronie prezentującej Autoresponder wiadomości e-mail.

Zapraszamy również do skorzystania z Autorespondera dyskusji Allegro, który wysyła automatyczne odpowiedzi na wiadomości wysłane w dyskusjach Allegro.