Zobacz, jak wraz z opóźnieniem na odpowiedź, pogarszają się wskaźniki jakości Allegro.

Jak Allegro oblicza punkty za Średni czas odpowiedzi na wiadomości

W przypadku, kiedy średni czas odpowiedzi na pytania klientów zmieści się w 24 godzinach, otrzymasz punkty dodatnie, w przeciwnym wypadku otrzymasz punkty ujemne — za każdą godzinę powyżej 24h stracisz 5 punktów.
Punkty dodatnie są wyliczane zgodnie z poniższymi warunkami:

  • 1pkt za każdą kolejną godzinę z przedziału 23h do 20h
  • 2 pkt za każdą kolejną godzinę z przedziału 19h - 16h
  • 3 pkt za każdą kolejną godzinę z przedziału 15h - 9h
  • 4 pkt za każdą godzinę z przedziału 9h - 5h
  • 5 pkt za każdą kolejną godzinę poniżej 4h.

Maksymalnie można uzyskać 70 pkt.

Do statystyk wliczają się dane z ostatnich 30 dni.

Czasy odpowiedzi na wiadomości nie są liczone w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy. Do średniej wliczane są tylko wiadomości, na które udzieliłeś odpowiedzi.

Progi wyników Średniego czasu odpowiedzi na pytania Klientów Allegro

Wymagany próg Wynik
4h i mniej Super
8h i mniej Dobry
16h i mniej Neutralny
między 24h a 16h Wymaga poprawy
więcej niż 24h Nieakceptowalny

Jakie wiadomości są brane pod uwagę?

Allegro bierze pod uwagę wyłącznie wiadomości typu "Pytanie o przedmiot".
Do statystyk liczy się pierwsza odpowiedź na pytanie. Odpowiedź do 60 minut jest maksymalnie punktowana. Wraz z upływem kolejnych godzin punktacja stopniowo maleje.

Jak poprawić wskaźnik jakości czasu i terminowości odpowiedzi?

Allegro punktuje szybkie odpowiedzi, dlatego warto postawić na profesjonalną obsługę.

Zachęcamy do skorzystania z naszych rozwiązań wspierających komunikację Sprzedawców Allegro z Klientem:
Autoresponder Dyskusji Allegro,
Autoresponder Wiadomości Email /Allegro,
Komunikator eCommerce (aktualnie Centrum Dyskusji Allegro).

Kliknij tutaj i przetestuj za darmo wymienione narzędzia przez 7 dni.